14. februar 2014

Amerikansk!

Så jeg har besluttede mig for at lave en liste og fortælle lidt om alle de ting jeg ligger mærke til ved amerikaner ;)

1. Fast-food!
Overalt, og det er ikke en overdrivelse. Uanset hvor du kører, er du sikker på at finde en eller anden slags fast-foods restaurant, og for det meste er der flere slags lige ved siden af hinanden.

2. Tøjstil!
Nogen dage er de toltal dullet op med håret sat fint, makeupen er perfekt og deres tøj er flot, andre dage og nok de fleste har de bare joggintøj på (Sweatpants og en tshirt) og ingen makeup overhovedet. Nogle har endda deres pyjamas bukser på.

3. Alt er drive-in.
Deres banke, apoteker, resturanter, nogle supermarkeder har et drive-in vindue.

4. Biler! Jo større, jo bedre!
Deres biler er enorme! De fleste har et step så du kan træde op i bilen. Og jeg har faldet ud af en bil et par gange. De fleste her omkring ejer TRUCKS! rigtig country!

5. Musikken!
Country musik all the way!!! Alle her elsker country musik, de har flere kanaler i radioen der kun spiller country musik. Der er faktisk ikke så mange der kan lide andet slags musik. og de HADER Taylor swift.

6. Piger der bøvser!
Piger bøvser som mænd! Selv i offentligheden og alle er ligeglade. Drengene gør det selvfølgelig også. Jeg sad i en af mine timer en dag og en pige slog en ordnelig bøvs, mens der var helt stille.... Ingen sagde noget.

7. Deres sofaer og stole er såååå dejlige!
Alle sofaer og ligge stole kan slås ud så man nærmest kan ligge ned. Så dejligt!!!

8. Dyr!
Alle har en form for dyr. De fleste har en hund, hvis ikke flere hunde. Mine værtsfamilies bedsteforælre har 6 hunde!og min værtsfamilie har tre hunde og en skildpadde.

9. Man skal kører overalt. De går ingen steder og de cykler slet ikke!! Når jeg fortæller hvordan jeg cykler eller går når jeg skal steder hen derhjemme, bliver de fleste virkelig overrasket som om det bare er total unormalt. Rigtig mange spørger hvorfor jeg ikke bare kører, og når jeg så fortæller man skal være 18 for at tage kørekort. bliver de igen overrasket!

10. School Spirit!
Alle spørger om High School er ligesom i filmene og for det meste siger jeg nej, men når det kommer til deres skole og skolens sportshold går de vildt op i det! På min skole konkurrer med en skole virkelig tæt på og der er en bro mellem dem, så hver år kalder de fodboldkampen "The battle of the bridge" og det er så seriøst at der politi til stede..
GO DRAGONS!


2 kommentarer:

  1. Spændende læsning og det der bøvsen kan du vist godt være med til, ikk'

    SvarSlet
  2. Det var en god ide og meget spændende at læse om ;-)

    SvarSlet